Kretsloppet

Har med 27 bilder i söndagens BT och det är nog rekord för mig! Det var kretsloppet i Borås och det skulle bevakas. Jag hade i uppdrag att shootitlivea under hela loppet (skicka bilder direkt till webben) och ta alla bilder till tidningen och även filma till webben men det fick jag pga tidsbrist överlåta till reportern. Jag gick från redaktionen kvart över tio och var tillbaka hungrig, trött, svettig och med värk i hela kroppen runt fyra tiden. Att släpa runt på en monsterkamera med ett 28-300 och stressen av att leverera bilder hela tiden tar på krafterna! Men herregud vad roligt det är! Det händer saker överallt och det finns hur mycket som helst att fota. Gjorde dock missen att bara fota i jpg och det försvårade efterarbetet en aning då jag märkte att jag nästan har glömt av hur man redigerar utan cameraraw! (tar ju 100 gånger längre tid!)