Prakitk

Igår började jag min halvårs praktik på Borås tidning. Jag trivs jätte bra och tror att det kommer bli en väldigt lärorik period. På förmiddagen fick jag rundtur på redaktionen och lära mig lite nya program, newspilot och något urvalsprogram. Efter lunch åkte jag och en reporter ut på mitt första uppdrag. Vi åkte till en ambulasstation där vi skulle ett jobb om ambulansernas skick i Borås. Det var såklart nervöst men samtidigt kul att dom litade på mig redan första dagen. Det blev en bild över två sidor som publicerades idag. Åkte även med och kollade på när en annan fotograf gjorde ett uppdrag i badhuset.
Idag åkte jag ut med en reporter och gjorde ett jobb om en seconhand butik som sålde massa gamla datorer. Det blev en helsida dom kommer i morgondagens tidning. 
Den enda nackdelen är väl att Borås ligger så lång bort. Spårvagnen hemifrån går 06.57 och jag är inte hemma igen förens vid 18.50. Långa dagar men tror helt klart att det kommer vara värt det. 
1 annas blogg:

skriven

Åh vad roligt! Är det din plats där på nedre bilden?

Svar: det är jätte kul! :) ja precis
Helena Berg