8 December

Jag skulle egentligen bara jobba på BT i lördags men blev inringd i fredags och igår blev jag erbjuden att jobba även idag. Roligt med jobb! I Fredags åkte jag och en reporter till Herrljunga för ett jobb till hela helgen om glögg. Det var dagen efter Sven och det var inte helt lätt att ta sig fram på vägarna vi mötte bla en buss som hade blivit nerprejad av en lastbil i diket. Igår hade jag sju jobb inbokade och förmiddagen blev stressig (åt lunch vi halv tre) Vi började dagen med en enkät vid folkan om kongresshuset och det var inte helt lätt att få ihop en enkät kl nio på en lördags morgon men det gick tillslut. Efter det åkte vi och letade vinterbilder till en notis och stressade sedan iväg till Kråklanda för att göra ett reportage om en modellflygplansklubb. Det var helt sinnessjukt kallt och hade ca noll känsel i fingrar och fötter när vi kom tillbaka till redaktionen. Hann värma mig i två minuter innan det var dags att åka iväg till tennisklubben för att plåta en tennisspelare. Det blev lite lugnare på eftermiddagen med luciakröning och julmys på torget och jag och Lovisa avslutade kvällen med en enkät på Teatern.
På schemat idag står bland annat julmarknad, basketmatch och öppethus på en travbana. Hoppas att det slutar snöa då jag ska köra till både KInna och Bollebygd.

 
1 Rebecka:

skriven

Åh du är så duktig på berättande bilder. Älskar det.

Svar: Tack Rebecka, kul att höra! :)
Helena Berg