2013, Juni-Augusti

 I Juni tog praktiken slut och även skolan. Jag fick en kvalificerad yrkeshögskoleexamen och efter två års slit kändes det väldans skönt.
Jag hade två veckor semester innan mitt sommarvick på BT började. Hann göra god frukost varje morgon, gå på Håkans spelning i slottskogsvallen och höra dom nya låtarna live (så braaaa), hängde mycket på min balkong och firade Alfs 1 års dag. 
Hela Juli bestod av bussresor fram och tillbaka till Borås. Hade världens bästa sommarjobb och fick göra hur mycket roliga uppdrag som helst. Allt ifrån att åka på zoomibiefilm inspelning till att betygsätta varenda badstarnd i Borås-område. Fick även hälsa på en och annan pensionär som till exempel kunde ha en stor solros eller fått sin gräsklippare stulen. 
Jag fotade Robbie Williams på Ullevie för Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Borås tidning. Hade aldrig haft så många tidningar samtidigt och hade världens prestationsångest men det kändes så jäkla bra när alla bilder var iväg skickade i tid trots krångel med internet och lite sånt. 
I Augusti gjorde jag min sista planerade vecka som sommarvikarie men fick jobba kvar nästa hela månaden ut i alla fall. Skrev såhär den 4 augusti; har jobbat sju dagar i rad och nu i helgen har jag snart jobbat 28 timmar. Hade aldrig klarat av det om det inte hade varit så himla himla roligt
Jobbade på way out west med Nina och gjorde olika små reportage om maten, tygpåsar, lekar och såklart musiken. Verkligen världens roligast jobb! Helt fantastiskt att man kan få betalt för att gå på festival.
Två dagar efter way out west åkte jag och Cissi till Turkiet i en vecka. Vi solade, badade, hade skrattattacker och bara njöt av att vara lediga. 
Två dagar innan mitt hyreskontrakt gick ut hade jag och Nora en pannkaksfest på balkongen. Det var en såndär jättfin sensommarkväll som man inte riktigt ville skulle ta slut. 
Sen packade jag ner mitt liv i lådor för tredje gången 2013 och flyttade hem till min far.