Köpte film för mina sista pengar

I helgen fotade jag analogt för första gången sen jag var kanske tolv år. Jag fick låna farfars gamla Minolta kamera och åkte för att köpa film på Ahlsensfoto. 70 kr för en rulle med 24 exponeringar och det var ungefär det jag hade kvar på mitt csn. Det var väldigt inspirerande att plåta analogt och jag fick mycket nya ideer. När mitt csn för januari kommer in på kontot ska jag framkalla filmen (hoppas självklart att den inte är helt svart) och försöka mig på att scanna in den i datorn.
I skolan hade vi introduktion på blixt workshopen vi ska ha med Hendrik Zeitler två veckor framöver. Jag ser fram emot det då jag inte riktigt har koll på allt som har med blixtar att göra.
Nu ska jag försöka skriva ihop en offert till ett företag som jag förmodligen ska göra ett jobb åt i februari. Svårt.
foto: Niklas
1 elsa:

skriven

samma som jag har! och det finns billigare film att köpa :)

3 R E B E C C A - FOTO & KREATIV-COOL BRUD:

skriven

SV: Tack så mycket! Roligt att höra!



måste säga att din blogg är riktigt mysig och härliga foton :)

5 ellen:

skriven

Sjukt bra bild och jätte fin blogg!! Följa varandra via bloglovin? :)

Sv: Adam är SNYGGG!

Kram!

7 Lia:

skriven

Riktigt cool blogg, älskar dina bilder!



Svar: Visst är det!

9 Linda Sjölund (foto):

skriven

fint ljus i bilden :)

2 josefines.se

skriven

fin bild! :D

4 Carmela

skriven

Låter kul :)

Fin blogg!

6 adriana {acphoto.blogg.se}

skriven

sv: Taaack, tycker jag okcså faktist! :D

8 Linnéa (lockidocka.blogg.se)

skriven

Sv: Tack så mycket! :) kram