Festivaldag 1, WOW 2012

I torsdags började årets way out west och jag var där med rockfoto för att bevaka festivalen. Första dagen var väldigt fin med strålande sol och en publiksiffra på 27 000. 
Den första artisten jag plåtade var Mark Lanegan på den minsta scenen Linné. 
Efter den spelningen hade jag inte något inplanerat förens kl 21. Min uppgift så länge var att ta områdesbilder. Här spelar Deportees på den största scenen Flamingo. 
Sista bandet ut på torsdagen var The Black Keys som öppnade med Howlin´for you vilket var sjukt bra! Festivalpeppen var på topp och att det dessutom var sjukt bra ljus gjorde inte de hela sämre. 
Efter de tre första låtarna rusade jag upp till presshuset för att snabbt redigera och lägga upp bilderna på sidan för att sedan skynda iväg till Valand. Där spelade tre Dj:s på Stay out west. Helt ärligt så var det skittråkigt! Kassa ljusförhållanden och nästan inget folk.