2013, Januari-Maj

Tänkte försöka göra någon slags sammanfattning av året som snart är slut. Det har varit ett sånt himla fint år! Började kanske på värsta tänkbara sätt när Alf sprang bort på nyår (får ont i hjärtat bara av att tänka på det) men sen har det mesta nästan bara rullat på precis så som jag har velat ha de. 
 
I januari hade jag och Brankis precis blivit sambos i en liten etta i Biskopsgården. Där vi sov 30 cm ifrån varandra i fem månader. Så himla mysigt att ha sleepovers varje dag! 
Jag började min praktik på Borås Tidning. (Var fortfarande lite sur på att jag inte hade fått på GP, men oj vilken tur jag hade som hamnade i Borås) Redan första dagen fick jag åka med en reporter ut och göra ett jobb helt själv. Jag var så nervös och tog flera bilder i alla möjliga vinklar för att hoppas på att något skulle gå att använda.   Dagen efter fick jag min första bild publicerad i BT och stor var den! 
GP köpte en av mina arkivbilder på Death Destruction och dagen efter ringde min bildredaktör på Rockfoto och undrade om jag kunde plåta en spelning åt dom. Hade velat fota för GP länge och det kändes så kul att få något publicerat där. 
Jag och reportern Inger åkte till Stockholm för att göra lite olika reportage och gå på inredningsmässa. Bodde på hotell och fick ett eget dubbelrum som jag tyckte va ganska så lyxigt. Fick även hänga med state of drama i deras replokal för att fota dom inför deras medverkan i Melodifestivalen. 
I Februari hängde jag på praktiken varje dag och på helgerna gjorde jag och Brankis scones, gick på seconhands, fikade och planerade middagslistor. Jag orkade liksom inte med så mycket mer än så när jag varje vardag gick upp vid 06 och kom hem runt 18.30. På BT fick jag min första etta, en med en buss på som jag fick beröm för. 
 
I Mars jobbade jag kväll för första gången och fick plåta basket i Boråshallen. 
Åkte över Götaälvbron mins två gånger varje dag och ville fota jämt för att Göteborg är så himlans fint! Längtade efter våren och Håkans det kommer aldrig vara över för mig gick på repeat. 
I April fick jag en helt vanlig onsdagsmorgon flyga helikopter över Borås. 
Mitt och Brankas hyreskontrakt gick ut och vi var tvungna att flytta isär. Vi hade ett skilsmässoparty och jag gjorde en film om hur våra månader som sambos var
Första Maj flyttade jag in i bästa ettan ever i Kyrkbyn med en balkong där man såg hela stan ifrån. Ville aldrig flytta därifrån.
Fotade min första elfsborgsmatch och hade väl inte riktigt koll på läget med alla kameror och 300 mm objektivet.
Sprang runt i 30 graders värme på Göteborgvarvet med två kameror och massa objektiv för att försöka fånga massa löpare på bild. Plåtade bilder till fyra sidor i tidningen samtidigt som jag skickade bilder till webben under hela dagen. Var stressad, svettig och nästan svimfärdig på eftermiddagen
Jag fyllde 22 år och Branka överaskade mig med en tårta på spårvagnen.
Skulle fota djurparks VDn på Boråsdjurpark och fick hänga med elefanterna i deras hage en stund den en förmiddag. En av många gånger som jag var supernöjd med mitt val av yrke!