Dag 01 – Om mig

Jag heter Helena Berg, bara Helena Berg. Jag har inget andra namn som de flesta brukar ha för min pappa har så många namn och det tycker han är jobbigt så han tyckte inte att jag behövde något mer namn. Den 14 maj 1991 föddes jag i Göteborg, Angered. Där bodde jag tills var elva år, tills mina föräldrar skilde sig. Pappa flyttade då två mil bort från Göteborg till Gråbo. Där började jag fjärde klass och ett år senare flyttade mamma också till Gråbo fast två kilometer ifrån pappa.

Jag har alltid haft en syster, Elin. Men för nio år sedan fick jag två till vid namn Sara och Linn. Sara och Linn är Annikas barn och Annika är min pappas fru. Mamma har också träffat en man han heter Bosse och bor i Nässjö.

Jag blir nästan aldrig sjuk och har aldrig haft hål i tänderna. När jag väl blir sjuk får jag konstiga sjukdomar. En gång fick jag halsfluss på magen. Min tandläkare är tysk och ääälskar mina tänder vilket är sjukt läskigt. Att jag aldrig har varit sjuk tror jag beror på att jag nästan har tränat i hela mitt liv. Jag började spela fotboll när jag var sex tills jag var tretton. När jag slutade fotbollen började jag med basket som jag slutade med för två år sedan.

2005 lät en kompis mig lyssna på Simple Plan för första gången. Sedan dess har Simple Plan varit en stor del av mitt liv, hur sjukt det än låter. Jag blev besatt av bandet, jag tapetserade mina väggar med dom, fyllde mp3 med deras låta ch lärde mig alla utantill, det ända jag pratade var Sp. Och David!! Man kan vara kär i en kändis för jag vet hur det känns! David Philipe Desrosiers kan jag exakt allting om! 2006 fick jag se Simple Plan live för första gången. Jag och min lika besatta bästa kompis åkte till Stockholm för att se dom och det var under en lång tid den bästa dagen i våra liv!

I hela mitt liv har jag varit väldigt glad och positiv. Jag vet egentligen inte varför, det blev bara så. Jag tycker om att skratta och ha det kul helt enkelt. Ibland kan jag nog uppfattas som väldigt flamsig och oseriös. Men när det väl gäller så kan jag bli väldigt seriös då jag är mycket tävlingsinriktad. Jag tycker absolut inte om att förlora!

tillsist: jag är ganska dålig på att skriva och formulera mig men jag hoppas att ni förstod lite av det jag skrev. Det var svårt att skriva om sig själv det fanns massa mer jag skulle velat ha med men då hade inlägget blivit så långt.

Peace out

 

 




1 Olivia:

skriven

sv: hej KOMPIS! nä för jag kände att jag inte är den som är den som delar med mig av allt jag är typ :C inte på bloggen iaf. men ååhh kul att läsa om dig i alla fall :D