17 september

En av dom sista dagarna på mitt sommarvick på BT träffade jag och en reporter Hani El Hassan. Han hade två unga kusiner från Borås som mist livet i striderna i Syrien.

Intervjun var redan gjord på telefon så vi åkte bara dit för att ta bilder. Jag tycker alltid det är lite knepigt att ta bilder när man inte har varit med på intervjun eller om man ska plåta innan för det blir oftast ganska stelt om man inte får känna av hur personen är innan det är dags att fota. Speciellt kanske i sånna här situationer när det är ganska tunga ämnen. Jag kan bli ganska stressad och känna att jag mest besvärar personen jag ska fota och vill snabbt få det överstökat trots att det faktiskt är mitt jobb att vara där. Ganska dumt att det blir så men jag tror att det är en vane sak och att ju mer erfarenhet man får desto lättare kommer det gå.