21 oktober

I fredags fotade jag Maia Hirasawa för GP på Nefertiti. För kanske ett år sedan plåtade jag en annan konsert där och visste därför hur dålig scen och ljus det brukar vara och denna gången var det inget undantag. GP hade beställt 3-etta och jag skulle skicka iväg minst 8 användbara bilder. Jag har nog aldrig fotat en konsert med så himla dåligt ljus som det var i fredags (paniken när jag insåg att det faktiskt inte finns mer ljus) De flesta bilderna är plåtade med en slutare på 1/80 och ISO 5000 och det som räddade mig var när publiken började fota med sina mobiler och jag fick tajma in deras blixtar. Men annars så gick det väldigt bra hade deadline 21.45 (konserten började 20.30) och skickade in bilder 20 min innan deadline, brukar annars få ganska mycket panik och stressa in i sista minuten så jag vet inte riktigt vad som hände där. Med förutsättningarna som var i fredags så är jag väldigt nöjd med min första 3-etta i GP!