15 oktober

För två veckor sedan plåtade jag göteborgs symfoniker och Kent Nagano för DN. Det var första gången jag fotade en orkester och dirigent vilket var spännande. Det är lite annorlunda regler om man jämför med en vanlig konsert för man får bara plåta när publiken applåderar.
 
Såhär såg fotoschemat ut;
 
Dirigenten går på scen, applåder - OK med foto
STRINDBERG 7 min - Ej foto
Applåder - Ok med foto
USTVOLSKAJA 7 min - Ej foto
Applåder - OK med foto
BEETHOVEN 65 min - Ej foto
Applåder, dirigenten går av scen - OK med foto
 
Placering: bakom andra logen höger eller vänster, ej blixt och foto endast i applåderna.
 
Ganska så dåligt ljus och man fick stå långt ifrån scenen. Fick ligga på ISO 3200 plus att mitt 70-300 har en bländare på 4-5.6 (nästa inköp blir ett canon 70-200 2.8!!) Men det blev hel ok ändå. Och såklart världens minsta bild i söndagens DN.

 
1 Tove Kjaerran:

skriven

Verkligen bra jobbat under de förhållandena :)