21 november

Har fotat två konserter på mindre än en vecka och det var längesen! Har väl börjat känna att konsertfotograferingen inte är lika spännande som när jag började för några år sedan men konserten med Glasvegas i tisdags fick jag tillbaka lite energi och det kändes sådär kul som det brukade göra. Träffade bla en fotograf från New York som turnerade runt med olika band i hela världen och var i Göteborg för första gången. Så himla kul att få höra hans historier och herregud vad jag skulle vilja våga göra som han! 
Konstern i fredags var dock inte lika kul. Nickelback spelade i scaninavium och jag hade beställningar från GP och Aftonbaldet. Vi fick skriva på kontrakt och fotoreglerna var att plåta två låtar från mixerbordet i publiken. Det är sånna regler som gör mig så trött på att fota konserter. Finns det någon chans i världen att göra ett bra jobb när man har en vakt som bevakar vart enda steg man tar och skäller ut en så fort man råkar ta minsta lilla kliv framåt? Jag plåtade i alla fall på som tusan i dom ca 10 minuter vi fick på oss och chansade väl mest men som tur var blev några bilder skarpa med inte allt för mycket huvuden i bild. Skickade iväg bilderna på plats och Aftonbladet köpte fyra bilder och GP en och då kändes det ganska så värt trots dom kassa förutsättningarna.