festivaldag 2, WOW 2012

Kl 14.00 stog Anna von Hauswolff på Azalea scenen. Dom flesta verkade tycka att det var asbra men jag var mest rädd för basen var så hög att allting skade. 
Någon timme senare plåtade jag The Afgan Whigs på Linné. Lite roligare än Anna von Hauswolff men min kamera krånglade som tusan. 
Vädret var inte på topp utan det regande hela förmiddagen. Alla gick runt i gula ponchos som dom delade ut gratis vid entren. Rockfotogänget var mycket trötta efter att ha plåtat klubbspelningar hela natten. 
När det började lätta upp vid 17 tiden stog Best Coast på Linné scenen. Även här ville inte min kamera vara med den hakade upp sig hrla tiden och fick ungefär 70 bilder. Oerhört irriterande!
Sen fotade jag Blur. (dom har ett eget inlägg r)
Försökte ta mig igenom den enorma folkmassan på ett smidig sätt för att så fort som möjligt ta mig in till stan och Trädgår'n där det skulle fotas spelningar till 03.00. Väl där så var det kö hela vägen från korsningen vid Avenyn, helt sjukt! Som tur var hade vi speciella pass så vi slapp stå i kö (de hade aldrig gått annars). Fick även sitta i ett arbetsrum brevid scenen så jag kunde skicka bilder under tiden. Mycket snällt och bra av Trädgårn!
Först ut på den lilla scenen var State Of Drama som hade vunnit Metro on steg. Lite för mycket dansband för min smak och dom flesta var i andra änden av Trädgårn vid stora scenen.
Summercamp var först ut på den stora scenen.
Vid 01.30 var köerna fortfarande lika långa och det var antagligen för att Niki & the Dove snart skulle börja spela.
02.15
04.15 knackade jag på hos Erika och fick äntligen sova.
1 petronella åslund:

skriven

tjena! najs bilder!
jag har under mitt arbete på nyheter24 skapat väldigt mycket kontakter med väldigt mycket branschfolk varav en är en tjej jag träffade på peace & love. hon behövde hjälp att fotografera en intervju för att hon hade glömt sin kamera och så vidare. så nu, efter det, fotar jag en hel del intervjuer och sånt för frida, glitter och julia (flicktidningar). jag tror nyckeln till kul uppdrag är kontakter faktiskt! kör hårt, bruden!
KRAM