15 september

Hej hej hallå!

 

Jag vet att jag är sämst på att blogga för tillfället, har inte fått in någon rutin på det här än. Nu har jag snart gått två veckor på den nya skolan och det känns verkligen helt rätt. I tisdags började får första kurs som är bildbehandling A den är väldigt enkel och nästan bara repetition från Viebäck. Lite segt att sitta fram till klockan fyra på eftermiddagen för att testa på att göra kurvor i photoshop men det blir nog mer komplicerat snart hoppas jag.

 

Nästa vecka ser jag fram emot för då står det studio fotografering hos DDR på schemat. Vi är indelad i grupper på sex personer och får varsin heldag i studion med två stycken fotografer som håller i workshopen. Till studion ska vi ta med oss tre stycken referens bilder och välja ut en av dom för att försöka efterlikna som ska redovisas veckan efter.

 

Efter lunch idag fick vi träffa ledningsgruppen som har hand om utbildningen och valt ut vilka som har blivit antagna. Där är bland annat Anna von Brömssen och Lisa Thanner, och dom kommer vi även ha som lärare längre in på hösten vilket kommer bli jätte kul.

 

I morgon spelar Håkan Hellström på Liseberg och jag har fotopass! Är så himlens taggad att få plåta en konsert med min 5D mark II och dessutom har jag lånat ett 24-70 från skolan. Det kan inte bli så mycket bättre slut på konsert sommaren 2011.

 

Här är en bild från bildbehandlingskursen. Jag skulle försöka efterlikna en dubbelexponerad bild.