Starta företags-dagen

Idag har jag varit på starta företag-dagen på folkets hus som verksamt.se har anordnat. Det är en föreläsning med olika myndigheter (bolagsverket, skatteverket och försäkringskassan mm.) som visar upp sig och informerar nyföretagare om vad dom har att erbjuda och kan hjälpa till med. Föreläsningen håller på mellan 9.00-16.00 så det blir mycket information att ta in men absolut nödvändigt för mig som inte kan speciellt mycket om företagande.
Skatteverket tipsade om sina mini kurser som man kan läsa på kvälls tid mellan 18-20 och jag har boka två stycken, en om moms och en om bokföring. Jag tror det kan vara behövligt då det inte var så lätt att hänga med på allting som sas idag. Gratis är det också, heja skatteverket!
jag ursäktar för dålig mobilbild
1 Rania:

skriven

låter lovande, borde man själv gå, funderar på att starta eget nästa år..

2 Tony

skriven

Tack så mycket Helena! :D