Deportees

I fredags fotade jag som sagt Deportees på Storan. Ungefär såhär lät det när jag försökte få tag på någon som kunde släppa in mig i diket;

- Hej, hur kommer jag in i diket?

- Varför ska du vara där?

- Jag är fotograf

- Men varför ska du vara där?

- För jag ska fota

- Men det går inte

(med världens nonchalantaste röst)

Letade upp en av arrangörerna och enligt honom var det inga problem alls. Han sa till mig att vänta framme vid scenen tills det skulle komma en vakt och släppa in mig. Jag väntade hela förbandet men det kom aldrig någon vakt. Försökte leta upp arrangören igen men det var inte det lättaste när storan var utsåld. Träffade en tjej från GP och tillsammans lyckades vi ta oss innanför staketet (tänker inte skriva hur). Ibland kan jag bli så himla trött på att unga kvinnliga fotografer inte tas på allvar. Om det hade varit två äldre manliga fotografer är jag helt säker på att dom med en gång hade blivit insläppta i diket..

 


Det blev i alla fall några bilder och dom finns här.
Tycker fortfarande att det är ascoolt att jag finns på rockfoto haha
Kategori:
1 Jonas:

skriven

Grymt snyggt!