West coast riot 2011

Festivalsommaren är äntligen igång! För fjärde året i rad jobbar jag och Niklas på West coast riot och Metaltown. Men denna gång är det inte på bananpiren vilket är nytt för i år. Dom har flyttat festivalområdet till en galoppbana i Torslanda och för att ta sig ut dit måste man åka buss en halv timme från Heden. Ganska så jobbigt om man jämför med de andra åren då man bara kunnat gå över bron och varit framme. Men nu när dom har flyttat har dom också kunat göra området större och fixa en camping som har varit omöjligt förut.

Ingen av oss hade något jobbpass igår så vi kunde se dom band vi ville se dock var det bara Sum 41 och All time low jag ville se. Sum 41 gjorde mig lite besviken och det var inte alls sånt drag som jag trodde att det skulle vara i publiken. All time low började inte förens klockan 00.15 så jag orkade inte vara kvar för att vänta på att dom skulle börja spela. Kanske ångrar det lite nu men det kommer säkert fler chanser att se dom.

Idag spöregnar det ute och jag ska snart åka in till Metaltown för att jobba. Har logepass från 17.00-01.00 idag aslångt men jag tror att det kan bli kul. Idag spelar System of a down på den största scenen som inte var klar igår och det vill man inte missa, tror att det kan bli en sjuk show!









Kategori: