OM 30 DAGAR!

Om 30 dagar flyttar jag 225 km hemifrån. Jag flyttar till ett ställe i småland som heter Viebäck där jag ska studera foto i ett år. Jag har startat den här bloggen för att mina nära och kära (Lela och Brankis framförallt) ska kunna följa mig under detta året.

Just nu hållar jag på att förbreda allting inför flytten. Det är så mycket som måste göras. Imorgon ska jag skicka iväg papper om inackorderings bidrag och gå till biblioteket för att låna stipendium boken. Jag måste nämligen göra allt för att fixa fram pengar. Det kommer kosta mig ungefär 4000 kr i månaden och jag får inte ta studiebidrag! Vem har bestämt att man måste få vara 20 år för att få ta de? (helt sjukt). Men som tur är finns det inackorderings bidrag och stipendier att söka. Fast det kommer ändå inte att räcka, mamma och pappa kommer få bidra med 1000 kr i månaden för att jag ska kunna betala hyran. vilket jag tycker känns lite dumt.


I ett av de här husen kommer jag få ett rum.

Bild lånad från http://www.vieback.nu/viewNavMenu.do?menuID=19

Kategori: